Levering en retouren

Levering

Wij streven ernaar uw bestelling binnen twee werkdagen te verwerken, zodat deze zo snel mogelijk bezorgd wordt. De levertijd kan variëren afhankelijk van drukte. Uiteraard houden we u op de hoogte van de status van uw bestelling. Onze pakketten worden verstuurd via PostNL. Als het pakket ons magazijn verlaat ontvangt u een verzendbevestiging, met daarin een track & trace-link. Daarmee volgt u het pakket van ons magazijn tot uw bezorgadres. Bent u niet thuis? Dan laat de bezorger een bericht achter en wordt het pakket later nogmaals aangeboden.

Verzending naar een PostNL-punt

U kunt uw pakketten ook laten bezorgen bij een PostNL-punt. U kunt bij verzendmethodes kiezen voor 'PostNL afhaalpunt' en daarna kiezen bij welk PostNL-punt u het pakket wilt laten bezorgen. Op deze manier kunt u uw pakket ophalen wanneer u maar wilt en hoeft u zich geen zorgen te maken dat u niet thuis bent als het pakket wordt afgeleverd. Meer informatie kunt u vinden op de website van PostNL

Verzendkosten

Binnen Nederland berekenen wij per bestelling een totaalbedrag van € 4,99 voor verzend- en administratiekosten. Bestellingen vanaf € 49,- worden gratis geleverd.

In het geval van een gemengde bestelling waarbij ook planten worden besteld, brengen we €4,99 extra verzendkosten in rekening, omdat planten in een apart pakket met speciale verzenddozen worden verstuurd. In dit geval wordt de bestelling alleen gratis geleverd vanaf €98.

Bestelling Waarde winkelwagen Verzending
Bestellingen zonder planten OF met alléén planten tot 48,99 4,99
  vanaf 49,- gratis
Gemengde bestellingen (planten EN andere producten) tot 48,99 9,98
  van 49,- tot 97,99 4,99
  vanaf 98,- gratis

*Buzzy® Organic zaden worden samen met normale producten verzonden en tellen niet mee als planten in de zin van de verzendkostenregels. 

Levering van planten

Indien u planten bestelt, vragen wij u er rekening mee te houden dat de levertijd met 3 à 4 werkdagen verlengd wordt. Heggen worden per pallet verstuurd terwijl andere planten gewoon per post verstuurd worden. We verzenden onze planten in speciale stevige verzenddozen om ze te beschermen tegen transportschade. Voordat de planten op transport gaan krijgen ze nog wat water zodat ze ook de warme dagen goed overleven.

Levering van heggen

  • Heggen worden geleverd in een houten pallet met krat. Dit is de veiligste manier om de heggen te versturen zodat we zeker weten dat ze goed worden geleverd.
  • De pallet wordt niet mee retour genomen door de bezorger.
  • De levering is tot aan de deur, planten worden niet uitgepakt door de bezorger.

Uw bestelling wordt voor de deur geleverd. Afhankelijk van de omstandigheden in uw straat, oprit etc. zal dit op de stoep voor uw huis, net langs de stoeprand of bij u op de oprit zijn. De chauffeur zal samen met u bekijken wat de best mogelijke plek is om de levering te plaatsen. Wij leveren nooit binnenshuis. Wanneer u in een flat woont wordt deze bestelling beneden bij de portiek afgeleverd.

Prijzen

Alle op deze website genoemde prijzen en tarieven zijn inclusief BTW, tenzij anders vermeld.

Klachtenafhandeling

Heeft u een klacht over onze producten of dienstverlening laat het ons dan weten door te bellen met onze klantenservice (0478-517960) of per e-mail (info@vivara.nl).

We nemen binnen 14 dagen contact met u op en geven inhoudelijk antwoord op uw klacht.

Geschillen tussen de consument en de ondernemer over de totstandkoming of uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot door deze ondernemer te leveren of geleverde producten en diensten, kunnen, met inachtneming van het hierna bepaalde, zowel door de consument als de ondernemer worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (ec.europa.eu/consumers/odr/)

Zie ook: Garantie en Herroepingsrecht

Retourneren

Wij hebben het volste vertrouwen in al onze producten. Mocht u desondanks niet tevreden zijn over de geleverde producten, dan kunt u binnen 14 dagen na ontvangst de overeenkomst ontbinden. U kunt dit doet door de producten aan ons te retourneren binnen 14 dagen. Als u ons eerst schriftelijk op de hoogte stelt heeft u na de melding nog 14 dagen om de producten naar ons terug te sturen.U kunt de producten retourneren naar onderstaand adres. Wij adviseren u om voor een vlotte afhandeling eerst contact op te nemen met onze klantenservice via telefoonnummer 0478-517960.

Vivara Natuurbeschermingsproducten
Postbus 5068
5800 GB Venray

U kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat u van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.

U dient de de porto-kosten zelf te betalen tenzij het artikel door toedoen van ons beschadigd is of foutief geleverd is. Neem in dat geval contact met ons op. Zorg er voor dat de retourzending goed verpakt is. Het is gewenst uw klantnummer hierbij te vermelden (niet verplicht). Wij storten het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending, zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terug. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.