Bestellen & levering

Snelle levering
Wij streven ernaar uw bestelling binnen twee werkdagen te verwerken, zodat deze zo snel mogelijk bezorgd wordt. De levertijd kan variëren afhankelijk van drukte. Uiteraard houden we u op de hoogte van de status van uw bestelling. Onze pakketten worden verstuurd via PostNL. Als het pakket ons magazijn verlaat ontvangt u een verzendbevestiging, met daarin een track & trace-link. Daarmee volgt u het pakket van ons magazijn tot uw bezorgadres. Bent u niet thuis? Dan laat de bezorger een bericht achter en wordt het pakket later nogmaals aangeboden.

Om er zeker van te zijn dat uw bestelling vóór de feestdagen (sinterklaas, kerst) geleverd wordt verzoeken wij u deze twee weken ervoor aan ons door te geven.

Prijzen
Alle op deze website genoemde prijzen en tarieven zijn inclusief BTW, tenzij anders vermeld.

Verzendkosten
Binnen Nederland berekenen wij per bestelling een totaalbedrag van € 4,99 voor verzend- en administratiekosten. Bestellingen vanaf  € 25,- worden gratis geleverd.

Levering planten
Indien u planten bestelt, vragen wij u er rekening mee te houden dat de levertijd met 1 à 2 werkdagen verlengd wordt.

Hoe plaats ik een bestelling
Iets bestellen op Vivara.nl is heel eenvoudig. U kijkt op de website welk product u wilt kopen en klikt hierop zodat u op de productpagina beland. Als u uw keuze heeft gemaakt kunt u in de kolom "aantal" het aantal producten wat u van dit soort wilt bestellen, invullen. Vervolgens klikt u op de groene knop "plaats in winkelmand" waarna u een actueel overzicht van uw winkelmandje krijgt. Hierin staat de totaalprijs weergegeven en kunt u kiezen om verder te winkelen, de inhoud van het winkelmandje aan te passen of de bestelling te plaatsen. Zodra u alle producten die u wenst in het winkelmandje heeft gedaan kunt u afrekenen. Bij het afrekenen heeft u de keuze om als gast af te rekenen (u maakt dan geen account aan), af te rekeken als klant en direct een account aanmaken of om via uw account af te rekenen. In uw account komen vervolgens uw bestelgegevens te staan. Indien u ervoor kiest om af te rekenen als gast of om na het bestellen direct een account aan te maken, dient u gegevens zoals het factuuradres en bezorgadres in te vullen. Wanneer u kiest voor het afrekeken met een bestaand account zijn deze gegevens standaard ingevuld. Vervolgens kiest u een verzendmethode en de manier van betalen waarna u uw bestelling als overzicht ziet. Als u tevreden bent met uw bestelling kunt u definitief afronden en de betaling doen, hierbij kan het zijn dat u doorgestuurd wordt naar de  website van de betaalverwerker. Zodra de betaling is afgerond komt u op onze bedankpagina en ontvangt u een bevestiging per mail.

Betaling
U kunt uw bestelling betalen met iDeal, PayPal (PayPal is een internationale online betalingsverwerker waar uw bankrekening of creditkaart aan gekoppeld is en uw aankoop is beschermd), creditcard of acceptgiro: wij accepteren geen contante betalingen. De factuur wordt met de levering meegezonden. Indien u kiest voor acceptgiro dient u het factuurbedrag binnen 14 dagen na ontvangst van uw pakket te betalen. Acceptgiro kwijt? Geen probleem. U kunt het factuurbedrag ook overmaken op bankrekening 14.42.13.478 (IBAN NL36RABO0144213478, BIC RABONL2U) onder vermelding van uw klant- en factuurnummer. 

Indien uw eerste bestelling een waarde heeft van € 250,00 of meer, vragen wij u 50% van de orderwaarde vooruit te betalen. 

Klachtenafhandeling
Heeft u een klacht over onze producten of dienstverlening laat het ons dan weten door te bellen met onze klantenservice (0478-517962) of per e-mail (info@vivara.nl).
We nemen binnen 14 dagen contact met u op en geven inhoudelijk antwoord op uw klacht.

Geschillen tussen de consument en de ondernemer over de totstandkoming of uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot door deze ondernemer te leveren of geleverde producten en diensten, kunnen, met inachtneming van het hierna bepaalde, zowel door de consument als de ondernemer worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (ec.europa.eu/consumers/odr/)

Zie ook: Garantie en Retouren